جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی؟ پاسخ کامل به این سوال

پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی

پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی موضوع بحث امروز ما است. بر کسی پوشیده نیست که از جمله مهمترین کسب و کارهایی که قادر است سرمایه ابتدایی را در مدت زمان ۴۰ الی ۵۰ روز به پرورش دهندگان بازگرداند، پرورش بلدرچین است. معمولا افرادی که تمایل دارند در حداقل‌ترین زمان ممکن به سود سرمایه اولیه خود دست پیدا کنند، پرورش بلدرچین را انتخاب می‌کنند. پرورش بلدرچین در مقایسه با پرندگان دیگر نظیر قرقاول، کبک، مرغ و بوقلمون برای دستیابی به سود دهی از بازه زمانی کمتری برخوردار است. با یک مقایسه کوچک می‌توانید به این موضوع پی ببرید؛ افرادی که در کار پرورش بلدرچین مشغول به فعالیت هستند، عموما هزینه و زمان کمتری را صرف می‌کنند.

نکته جالب توجه در خصوص این کسب و کار سوالی است که فکر همه را درگیر می‌کند. همواره در ذهن آن اشخاصی که در این کسب و کار فعالیت می‌کنند، پیش از شروع فعالیت یک سوال به وجود می‌آید: پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی؟ برای اینکه بتوان پاسخ این سوال را داد نخست می‌بایست با شیوه درآمدزایی پرورش بلدرچین آشنا شد و پس از آن درآمد پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی را با همدیگر مقایسه کرد. در ادامه مطلب ابتدا با شیوه درآمدزایی با پرورش بلدرچین آشنا خواهیم شد و سپس به بررسی اینکه پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی خواهیم پرداخت.

درآمدزایی از طریق پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی
پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی

حتما بخوانید: بلدرچین

درآمدزایی با پرورش بلدرچین به دو روش امکان‌پذیر است.

۱) فروش تخم بلدرچین

2) فروش گوشت بلدرچین

البته شیوه‌های دیگری نیز مثل فروش تخم نطفه‌دار و فروش جوجه بلدرچین وجود دارد که می‌تواند پرورش دهندگان را به سود دهی رساند. ولی به طور معمول افرادی که می‌خواهند با پرورش بلدرچین به درآمدزایی دست یابند، این دو گزینه را انتخاب می‌کنند. فروش تخم بلدرچین و فروش گوشت بلدرچین از اصلی‌ترین شیوه‌های درآمدزایی با این کسب و کار زود بازده محسوب می‌شود.

تنها کافی است در یک اتاق ۱۲ متری قفس‌های بلدرچین بچینید تا بتوانید از طریق پرورش بلدرچین به درآمدزایی دست پیدا کنید. به طور معمول با استفاده از قفس بلدرچین به راحتی می‌توان پرورش بلدرچین را مدیریت کرد.

در صورتی که می‌خواهید به درآمدزایی بیشتری دست پیدا کنید، می‌توانید از طریق بازاریابی به این کسب و کار رونق بیشتری دهید. هر اندازه بازار هدف خود را بهتر شناسایی کنید، راحت‌تر قادر به فروش محصولات بلدرچین خواهید بود.

پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی | سود پرورش بلدچین تخمگذار

حتما در فروشگاه‌های گوناگون بسته بندی‌های تخم بلدرچین را مشاهده کرده‌اید. به خصوص طی چند سال گذشته به علت گرایش مردم به استفاده از مواد غذایی ارگانیک و با کیفیت، تخم این پرنده نیز افزایش فروش خوبی داشته است. تخم بلدرچین علاوه بر اینکه خواص بسیار و مفیدی دارد، دارای مزه بسیار خوشمزه‌ای نیز است.

بلدرچین در سن 50 روزگی خود شروع به تخمگذاری می‌کند و تخمگذاری این پرنده به مدت 8 ماه سود دهی دارد. بعد از آن می‌توان برای تولید گوشت، آنها را به کشتارگاه‌های مربوطه فروخت. اما خوب است بدانید که قیمت گوشت این مدل بلدرچین‌ نسبت به بلدرچین گوشتی دو ماهه ارزان‌تر است.

برای پرورش بلدرچین تخمگذار فضای بسیار کمی نیاز است و با تهیه قفس بلدرچین می‌توان در یک انبار یا سالن کوچک به پرورش تعداد زیادی از این پرنده مشغول شد.

به این خاطر که پرورش بلدرچین تخمگذار صرفه اقتصادی داشته باشد، می‌بایست دست کم 2000 بلدرچین پرورش دهید. از این رو در ظرفیت‌های اندک، میزان سود دهی کمتری هم به دست خواهید آورد. ولی با پرورش 2000 بلدرچین تخمگذار سالانه می‌توان به نرخ سود دهی 34 درصدی دست پیدا کرد.

پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی
پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی

حتما بخوانید: بیماری بلدرچین

سود پرورش بلدرچین گوشتی

پرورش بلدرچین گوشتی از حاشیه سود کمتری در مقایسه با بلدرچین تخمگذار برخوردار است. ولی با در نظر گرفتن بازار تقاضا، این نوع از پرورش بلدرچین نیز سودآوری خوبی دارد. دوره پرورش بلدرچین گوشتی حدودا 7 هفته است که با محاسبه آماده سازی سالن، دو ماه پیش بینی می‌شود. همچنین در طول سال می‌توان 5 دوره بلدرچین گوشتی پرورش داد.

با رعایت اصول و قواعد پرورش بلدرچین گوشتی، می‌توان حاشیه سود 1.500 تومانی به ازای هر قطعه به دست آورد. یعنی چنانچه 4000 قطعه گوشتی پرورش دهید، در پایان دوره 6.000.000 تومان سود به دست خواهید آورد. البته این سود یک ماه نخواهد بود، بلکه حاصل تلاش یک دوره دو ماهه است. در صورتی که دوست دارید از این شاخه کسب درآمد کنید، می‌بایست در ظرفیت‌های بالا به پرورش بلدرچین گوشتی اقدام کنید.

پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی
پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی

حتما بخوانید: پرورش بلدرچین بهتر است یا مرغ ؟

پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی

اکنون نوبت آن است که پاسخ این سوال را بدهیم که پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی؟ در مطالب فوق  شما را با پرورش بلدرچین و نحوه درآمدزایی آن آشنا کردیم. و به خوبی فهمیدید که دو رکن اساسی سود دهی در پرورش بلدرچین، فروش تخم و گوشت این پرنده است. در ابتدا بدین منظور که بتوانید به این پاسخ دست پیدا کنید، می‌بایست بازار و فروش شهر اقامت خود را مورد بررسی قرار دهید.

مورد دیگر محاسبات اقتصادی و به صرفه بودن آن است که می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن شود. هزینه‌های اولیه کدام شاخه کمتر است؟ بازاریابی کدام شاخه بهتر صورت می‌پذیرد؟ این سوالاتی است که در انتخاب پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار باید به آنها پاسخ دهید.

اما طبق نظر کارشناسان این صنعت، انتخاب بلدرچین تخمگذار برای پرورش بهتر است. پرورش بلدرچین تخمگذار همیشه برای پرورش دهندگان سود آور خواهد بود. چون می‌توانند تا ۹ ماهگی از این بلدرچین‌ها جهت تخمگذار بودن بهربرداری کنند و پس از پایان دوره تخمگذاری، آنها را به سن گوشتی رسانده و به بازار هدف عرضه کنند. به صورت کلی بلدرچین‌های تخمگذار می‌توانند صرفه اقتصادی بیشتری در بازار برای شما داشته باشند.

مزایای متعدد پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین مزایای متعددی دارد.  مزایای پرورش این پرنده به حدی بالاست که اکثر پرورش دهندگان بلدرچین را به سایر گزینه‌ها ترجیح می‌دهند. برای اینکه با این مزایا آشنا شوید ادامه مطلب  را مورد مطالعه قرار دهید.

سرعت رشد بالا

بلدرچین‌ ها جز پرندگانی هستند که با سرعت بالایی رشد می‌ کنند. همچنین این پرنده برای تخمگذاری به زمان زیادی ندارد و در دوره جوانی شروع به تخمگذاری خواهد کرد.  با وجود چنین مزیتی سرمایه‌گذاری به سریع‌ترین روش ممکن به شما باز خواهد گشت. در کنار سرمایه‌گذاری می‌توانید  درآمدزایی مالی بی نظیری را تجربه کنید.

نیاز به مساحت کمتر برای پرورش

از آنجایی که بلدرچین‌ها جز پرندگان کوچک جثه به شمار می‌روند مساحت کمتری را برای پرورش نیاز دارند. مساحت در فضای کوچک هزینه‌ های اجاره و تجهیزات را به کمترین میزان خود خواهد رساند. کدام شغل را سراغ دارید که در مساحت‌های بسیار کم نیز بتوانید آن را اجرایی کنید؟ و در کنار آن به درآمدزایی بالا برسید؟

هزینه نگهداری کم

هزینه نگهداری بلدرچین‌ها به دلیل جثه‌ای که دارند بسیار کم است. بلدرچین‌ ها به نیاز به مصرف آب و خوراک کمتری دارند. این مزیت بسیار مهم است به نحوی که هزینه نگهداری کمتربه بهره‌ وری بیشتر از منابع محدود کمک زیادی می‌ کند.

تولید تخم و گوشت باکیفیت

تخم و گوشت بلدرچین‌ ها نسبت به تخم‌ های مرغ‌ها کمترین مقدار چربی دارند و در خود مواد مغذی بالایی مانند پروتئین، آهن و ویتامین‌ های غنی را جای داده اند. گوشت و تخم بلدرچین به دلیل مزیت بسیار بالایی که دارد می تواند جز بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی گوشت و تخم مرغ باشد.

پرورش بلدرچین
پرورش بلدرچین

بازار پرسود

از آنجایی که تخم و گوشت بلدرچین  بازار پرسودی دارد،  شما به راحتی هرچه تمام‌تر می‌توانید در بازارهای داخلی و خارجی آنها را به فروش برسانید و به سودآوری مالی مناسبی دست پیدا کنید.شما هم می‌توانید با پرورش بلدرچین به شانس خود را برای کسب درآمد از این طریق بالا ببرید.

پرورش آسان تر نسبت به سایر پرندگان

پرورش بلدرچین به طور کلی نیاز به دانش و تجهیزات پیچیده‌ای ندارد. این  کسب و کار برای کسانی که تازه وارد عرصه پرورش طیور شده‌اند و از این طریق علاقه مند به کسب درآمد هستند بسیار مناسب است.

مقاومت به برخی بیماری‌ ها

بلدرچین‌ها به طور عمومی مقاومت بیشتری در مقابل برخی بیماری‌ ها خواهند داشت. این مزیت میتواند هزینه‌ های واکسیناسیون و درمان را به شکل قابل قبولی کاهش دهد. به نظر شما پرورش بلدرچین چه مزیت های دیگری می تواند داشته باشد؟ مزیت مورد نظر خود را برای ما کامنت کنید.

جمع بندی| پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی

در این مقاله در رابطه با پرورش بلدرچین و اینکه پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی توضیح دادیم. لازم به ذکر است که کسب و کار پرورش طیور نیز همچون دیگر مشاغل مشکلات و دشواری‌های خود را به همراه دارد. برای دستیابی به سود در این صنعت، باید به صورت کامل در مورد پرنده مورد نظر خود اطلاعات کسب نمایید و درباره بازار فروش آن نیز به میزان لازم تحقیق کرده باشید. در پایان با در نظر گرفتن کلیه جوانب و با دیدن آموزش‌های لازم می‌توانید در این صنعت مشغول به فعالیت شوید.

سوالات متداول

دوره تخمگذار بهتر است یا گوشتی؟ پاسخ کامل به این سوال چند روز است؟

50 روز

درآمدزایی از طریق پرورش بلدرچین از چند طریق انجام می شود؟

دو روش ۱) فروش تخم بلدرچین 2) فروش گوشت بلدرچین

پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی؟

دو رکن اساسی سود دهی در پرورش بلدرچین، فروش تخم و گوشت این پرنده است. در ابتدا بدین منظور که بتوانید به این پاسخ دست پیدا کنید، می‌بایست بازار و فروش شهر اقامت خود را مورد بررسی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *