جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انواع دستگاه جوجه‌کشی بلدرچین

بلدرچین

اگر قصد جوجه‌ کشی بلدرچین را دارید، باید به فکر خرید دستگاه جوجه‌ کشی مناسب نیز باشید. این نکته را در نظر بگیرید که کیفیت دستگاه جوجه‌کشی به اندازه کیفیت تخم‌های نطفه‌دار اهمیت دارد. زیرا حتی اگر بهترین تخم‌ها را تهیه کنید اما از دستگاهی ارزان و بی‌کیفیت استفاده نمایید، به نتیجه دلخواه‌تان نخواهید رسید. از این رو باید انواع دستگاه جوجه‌ کشی بلدرچین را بشناسید.

دستگاه جوجه‌کشی استاندارد

دستگاه جوجه‌کشی استاندارد باید قادر به تامین دما، رطوبت، چرخش تخم‌ها و تهویه هوا باشد. اگر دستگاهی قادر به انجام حتی یکی از موارد بالا نبود، آن را از لیست گزینه‌های خود حذف کنید. برخی از دستگاه‌های جوجه‌کشی مانند برینسا و آرکام، مجهز به سیستم هوش مصنوعی هستند. این یعنی فرایند کنترل دما، رطوبت، چرخش و تهویه را در دست داشته و در زمان مناسب این اعمال را انجام می‌دهند. دستگاه‌های جوجه‌کشی اسکندری نیز این ویژگی‌ها را دارند.

انواع دستگاه جوجه‌کشی بلدرچین
انواع دستگاه جوجه‌کشی بلدرچین

بیشتر بخوانید: ۰ تا ۱۰۰ آموزش جوجه کشی بلدرچین + اصول آن

بهترین دستگاه جوجه‌ کشی بلدرچین

طی سال‌های اخیر، کشور ما توانسته است رتبه خوبی در میان کشورهای تولیدکننده دستگاه جوجه‌کشی به دست آورد و حتی این دستگاه‌ها را صادر کند.

یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده انواع دستگاه‌های جوجه‌کشی، شرکت دماوند است که هفت محصول خانگی و صنعتی تولید می‌کند. ظرفیت این دستگاه‌ها از ۸۴ آغاز شده و تا ۱۸۵۰ ادامه می‌یابد. این شرکت، سه نوع دستگاه جوجه‌کشی خانگی تولید می‌کند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

دستگاه جوجه‌کشی ۸۴ عددی

این دستگاه که در بازار با مدل تجاری dq30-sh شناخته می‌شود، از پرفروش‌ترین دستگاه‌های تولیدشده توسط شرکت دماوند است. این دستگاه هم برای استفاده خانگی و هم اشتغال‌زایی مناسب است. دستگاه ۸۴ عددی، بدنه‌ای مقاوم داشته و از سیستم کنترل و سنسورهای حرفه‌ای نیز برخوردار است. بدنه فلزی گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک محصولات تولید شده توسط این شرکت، باعث شده‌اند این محصولات دوام بسیار بالاتری در مقایسه با رقیبان داشته باشند.

دستگاه جوجه‌کشی ۱۲۰ عددی

این دستگاه با نام تجاری dq40-sh شناخته می‌شود و ظاهر و کیفیت آن مشابه دستگاه قبلی است. تنها تفاوت این دو دستگاه، ظرفیت آن‌هاست.

دستگاه جوجه‌ کشی بلدرچین
دستگاه جوجه‌ کشی بلدرچین

بیشتر بخوانید: کدام نوع از بلدرچین دارای نژاد سنگین است؟|بلدرچین نژاد سنگین

دستگاه جوجه‌کشی تمام اتوماتیک ۲۱۰ عددی

این دستگاه از نظر نوع قطعات با دو دستگاه قبلی متفاوت است. در دستگاه ۲۱۰ عددی، برای ایجاد رطوبت به جای ظرف آب، از بخارساز دیسکی استفاده می‌شود که آن را تمام اتوماتیک می‌کند.

چهار دستگاه جوجه‌ کشی بلدرچین دیگر که توسط شرکت دماوند تولید می‌شوند، عبارتند از:

  • دستگاه نیمه‌صنعتی ۴۲۰ عددی
  • دستگاه نیمه‌صنعتی ۵۸۸ عددی
  • دستگاه صنعتی ۹۲۴ عددی
  • دستگاه صنعتی ۱۸۵۰ عددی

بهترین قفس برای نگهداری جوجه یک‌روزه

هنگامی که دستگاه جوجه‌کشی ایده‌آل خود را خریداری کردید و مراحل جوجه‌کشی را به درستی انجام دادید، نوبت به نگهداری از جوجه‌های تازه متولد شده می‌رسد. بهترین قفس برای نگهداری جوجه‌های یک‌روزه تخم‌گذار از تولد تا ۹۰ روزگی، اصطلاحا باتری نامیده می‌شود. این قفس‌ها می‌توانند یک، دو یا چهار طبقه باشند.

توصیه می‌شود تا ۹۰ روزگی جوجه‌ها را در این قفس‌ها نگهداری کنید. پس از آن، رشد جوجه‌ها به اندازه‌ای می‌شود که نگهداری آن‌ها در باتری مشکل خواهد بود. در نتیجه بهتر است آن‌ها را به قفس‌های بزرگ‌تر مخصوص نگهداری پولت‌ها انتقال دهید. قفس بلدرچین بهترین گزینه برای نگهداری جوجه بلدرچین ها است.

انواع دستگاه جوجه‌ کشی بلدرچین
انواع دستگاه جوجه‌ کشی بلدرچین

بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز تخم بلدرچین چیست؟ + معایب آن

شما برای ما از انواع دستگاه جوجه‌کشی بلدرچین بنویسید

اگر قصد دارید به طور جدی وارد حوزه پرورش و جوجه‌ کشی بلدرچین شوید، باید دستگاهی با دوام و طول عمر بالا تهیه نمایید تا دچار هزینه‌های جانبی نشوید. همچنین بهتر است از وجود گارانتی و خدمات پس از فروش اطمینان حاصل کنید تا در صورت وجود هرگونه مشکل یا سوال، بتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید. چنانچه تجربه ای در این زمینه دارید، آن را در قیمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *