جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوامل موثر در ریزش پر مرغ

ریزش پر مرغ

پرها به عنوان پوششی محافظ برای مرغ عمل می کنند. اگر ریزش پر مرغ به هر دلیلی رخ دهد، مقاومت مرغ ها در برابر سرما و… در معرض خطر قرار می گیرد.

دلایل ریزش پر مرغ ها

عدم استفاده پروتئین در تغذیه مرغ

یکی دیگر از علت های ریزش پر مرغ ها عدم وجود پروتئین به مقدار کافی در تغذیه آن ها است. اگر ریزش پر مرغ بدون هیچ دلیل خاصی رخ داد، باید رژیم غذایی و خوراک مورد نیاز آنها را ارزیابی کنید. باید مطمئن شوید که شما به آنها امکان دسترسی به خوراک هایی را داده اید که از نظر تغذیه ای متعادل بوده و دارای مقدار مناسب پروتئین هستند. روش های درمانی در این قسمت تنها قرار دادن پروتئین بیشتر در وعده های غذایی است.

علل ریزش پر مرغ
علل ریزش پر مرغ

ریزش پر مرغ بر اثر پوست اندازی

مرغ ها و جوجه ها در طول حیات، پوست اندازی می کنند. این یک دلیل بسیار معمول است که باعث ریزش پر مرغ می شود. در این حالت پرهای جدیدی جایگزین آنها خواهد شد. خوشبختانه این یک روند طبیعی و کاملا عادی است.

ریزش پر مرغ، سالانه کم و بیش یک بار اتفاق می افتد (به طور معمول در پاییز). روند پوست اندازی می تواند برای اولین بار در دید پرورش دهندگان ترسناک باشد….

از روش های درمانی در این حالت، می توانید از یک پروتئین مخصوص رشد پر در تغذیه آنها استفاده نمایید تا مرغ ها پرهای جدید و جوان خود را دوباره دربیاورند.

حتما بخوانید : تکنیک ها و روش های تشخیص سن مرغ

چیده شدن پر ها توسط مرغ های دیگر

ممکن است در اثر فشارهای محیطی مانند حجم کم محل زندگی یا زورگویی ایجاد می شود. همچین قلدری در جوجه های مرغ ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین آنها برای مقابله با آن استرس، شروع به برداشتن پر های مرغ های دیگر در باغچه می کنند. ساده ترین کاری که در این حالت انجام می شود این است که بدانید چرا مرغ های شما استرس دارند و آن مشکل را رفع کنید. اگر آنها بیش از حد سر و صدا می کنند، پس به آنها فضای بیشتری بدهید.

شاخه هایی را برای نشستن و پرواز مرغ ها روی آنها و محل های مخفی برای تخم گذاری را درست کنید. یک راه حل دیگر این هست که کلم، هویج، گوجه فرنگی یا خیار در اختیار شان قرار دهید تا کمتر پر های همدیگر را بچینند. اگر مرغی در اثر قلدری مرغ های دیگر زخمی شد جای او را جدا کرده و چند روز دوباره همه را با هم نگه دارید.

دلایل ریزش پرمرغ
دلایل ریزش پرمرغ

ریزش پر مرغ در اثر کرچ شدن مرغ

کرچ شدن حالتی است که مرغ برای به دنیا آوردن جوجه هایش بر روی تخم ها می خوابد. چون برای مدت طولانی روی تخم های خود می نشینند، اغلب پرهای خود را می چینند و برای گرم کردن محیط آنها را در اطراف تخم های خود می گذارند. بعد از بیرون آمدن جوجه ها از تخم دیگر ریزش پر مرغ هم رخ نخواهد داد.

کنه و شپش ها

یکی از علت های ریزش پر مرغ، وجود کنه و شپش در باغچه و محل استراحت مرغ ها است. کنه ها و شپش ها هنگام شب بیرون می آیند و مرغ ها را آلوده می کنند.

سرانجام، آنها می توانند باعث ریزش بیشتر پرها شوند. برای جلوگیری از ریزش پر مرغ در برابر این حشرات بهتر است از گیاهانی مانند نعناع، سیر و دارچین استفاده نمایید. این گیاهان به خاطر داشتن بوی تند، برای خلاص شدن از شر حشرات مفید هستند.

حتما بخوانید : معرفی بهترین نژاد های مرغ تخمگذار

خروس های جنگی

خروس ها دوست دارند جفت گیری کنند. در این حالت مرغ های شما پرهای پشت خود را از دست می دهند. حتی ممکن است علاوه بر پر، پوست بدن مرغ ها هم آسیب ببیند. در صورت ریزش پر مرغ می توانید محل زندگی خروس و مرغ ها رو برای مدتی جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *