جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فواید گوشت بلدرچین کدامند؟ همه نکاتی که باید بدانید

فواید گوشت بلدرچین

بلدرچین پرنده‌ای با جثه کوچک است که امروزه به دلیل داشتن ویتامین‌هایی همچون ویتامین A ، B ، D و K و مواد مغذی فراوانی از جمله پروتئین، فسفر، چربی، کلسیم، آهن و روی مصرف گوشت آن گسترش یافته است و همه به ارزش غذایی بالای گوشت بلدرچین پی بردند. اگر شما هم به ‌دنبال بررسی فواید گوشت بلدرچین هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

مهمترین فواید گوشت بلدرچین

گوشت بلدرچین ارزش غذایی و خواص درمانی قابل توجهی دارد و وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی کمیاب در این پروتئین حیوانی برای درمان برخی از بیماری‌ها مانند افسردگی، بی‌خوابی، فشار خون، تشنج، آسم و غیره مفید باشد. گوشت بلدرچین حاوی منابع غنی از ویتامین‌هایی همچون روی، آهن، ویتامین B6، تیامین، نیاسین، مس، فسفر، ریبوفلاوین و سلنیوم است.

گوشت بلدرچین دارای طبعی گرم است و پروتئین موجود در گوشت آن 10 درصد بیشتر از گوشت سایر پرندگان است و دارای طعم لذیذی است. خواص گوشت بلدرچین برای کودکان و سالمندان بر کسی پوشیده نیست و باید حتما در رژیم غذایی هفتگی این افراد گنجانده شود. در ادامه به بیان فواید گوشت بلدرچین می‌پردازیم.

پیشگیری از پوکی استخوان‌

گوشت بلدرچین حاوی فسفر و کلسیم فراوانی است که این دو ماه در پیشگیری از پوکی استخوان دارند و همچنین ویتامین D موجود در گوشت این پرنده سبب رشد استخوان‌ها و تقویت دستگاه عصبی بدن می‌شود. رفع مشکلات استخوانی نیز با مصرف این قابل درمان است. از طرفی دیگر ویتامین K موجود در گوشت بلدرچین منجر به تقویت استحکام استخوان‌های بدن و انعقاد خون می‌شود.

کاهش کلسترول

افرادی که مبتلا به بیماری کلسترول بالا هستند، بهتر است که مصرف گوشت بلدرچین را در وعده‌های غذایی خود بگنجانند چرا که این گوشت به قرار گرفتن کلسترول بدن در سطح معمولی و پایین کمک می‌کند.

فواید گوشت بلدرچین: تأمین سلامت قلب

همانطور که گفته شد، پروتئین گوشت بلدرچین در کنترل سطح کلسترول بد خون بسیار موثر است که این حفظ توازن سبب تأمین سلامت قلب می‌شود. بنابراین برای بهره‌مندی از فواید گوشت بلدرچین برای قلب، حتما مصرف این گوشت را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

ترمیم زخم

از دیگر خواص گوشت بلدرچین برای تأمین سلامت بدن می‌توان به بازسازی سلول‌ها و بافت‌های بدن به ویژه در ناحیه ناخن، پوست و مو اشاره کرد و همچنین سبب افزایش میزان تولید هورمون‌ها و آنزیم‌های مورد نیاز در بدن می‌شود. کمک به ترمیم بافت آسیب دیده و زخم‌های بدن و محل جراحی نیز از فواید گوشت بلدرچین است.

کنترل دیابت |فواید گوشت بلدرچین

بسیار از افراد مبتلا به دیابت برخلاف اینکه از مصرف بسیاری از مواد غذایی محروم هستند اما مصرف گوشت بلدرچین به آنها توصیه می‌شود، چرا که این گوشت مقدار زیادی ویتامین B2 دارد که در تبدیل کربوهیدرات به قند نقش دارد و این امر در تأمین انرژی مورد نیاز بدن مؤثر است.

فواید گوشت بلدرچین
فواید گوشت بلدرچین

بیشتر بخوانید: سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

درمان کم خونی

گوشت بلدرچین حاوی آهن فراوانی است و سبب افزایش تولید هموگلوبین و گلبول‌های قرمز خون و اریتروسیت‌ها در بدن می‌شود و در مقابل نیز مشکل کم خونی افراد برطرف می‌شود.

فواید گوشت بلدرچین: تقویت سیستم ایمنی بدن

گوشت بلدرچین حاوی ترکیبات مغذی است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از ورود باکتری‌ها و انگل‌ها به بدن و ابتلا سریع به بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

ضد سرطان

یکی دیگر از فواید گوشت بلدرچین خاصیت ضد سرطانی آن است. در گوشت بلدرچین مقادیر زیادی از ویتامین‌های A و E و برخی از آنتی اکسیدان‌های مهم یافت می‌شود که به افزایش مقاومت بدن کمک می‌کند و از بدن در برابر حمله سلول‌های سرطانی محافظت می‌کند.

تقویت قوای جنسی | فواید گوشت بلدرچین

یکی از موادی که می‌تواند سبب تقویت قوای جنسی شود، گوشت بلدرچین است. از دیگر خواص گوشت بلدرچین می‌توان به افزایش انرژی، تقویت عضلات بدن و افزایش میزان باروری و تولید اسپرم اشاره کرد. بنابراین به افرادی که دچار ضعف میل جنسی و رابطه جنسی هستند، توصیه می‌شود که مصرف گوشت بلدرچین را جایگزین گوشت مرغ کنند.

تنظیم عملکرد روده و معده

وجود اختلال در دستگاه گوارش سبب می‌شود که فرآیند هضم و جذب مواد غذایی به درستی انجام نشود. در حالی که با مصرف منظم گوشت بلدرچین می‌تواند بسیاری از این مشکلات گوارشی را برطرف کرد. پس برای تنظیم عملکرد روده و معده، پاکسازی روده از انگل‌ها و رفع مشکل سوء هاضمه می‌توان از خواص بی‌نظیر گوشت بلدرچین بهر‌مند شد

فواید گوشت بلدرچین: رفع مشکلات ریوی و تنفسی

یکی دیگر از مهمترین فواید گوشت بلدرچین، رفع مشکلات تنفسی اعم از آسم، توبرکلوزیس و دیستروفی عروقی و بهبود عملکرد ریه است. بنابراین افرادی که دچار مشکلات ریوی و تنفسی هستند با گنجاندن گوشت بلدرچین در رژیم غذایی خود می‌توانند از خواص فوق‌العاده آن بهر‌مند شوند. همچنین مصرف این گوشت سرفه‌های مزمن و طولانی مدت را زا بین می‌برد.

بازسازی پوست

گوشت بلدرچین حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و همچنین مصرف این گوشت در احیا، بازسازی و جوان‌سازی پوست مؤثر است.

بهبود حافظه

در گوشت بلدرچین به مقدار کافی ویتامین گروه B  از جمله ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، بیوتین، فولیک اسید و کوبالامین وجود دارد که برای سلامت مغز و بهبود حافظه بسیار مفید است.

تقویت بینایی

گوشت بلدرچین پروتئین و ویتامین A زیادی دارد که برای تقویت بینایی و سلامت شبکیه چشم بسیار مهم است.

فواید گوشت بلدرچین: درمان کرونا

همانطور که گفته شد مصرف گوشت این پرنده برای برطرف کردن مشکلات سیستم تنفسی بسیار اثربخش است. از آنجایی که امروز با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم، گوشت بلدرچین در درمان کرونا با شدت خفیف مفید واقع شده است.

درمان افسردگی

مصرف گوشت بلدرچین به دلیل داشتن ویتامین  B6 به بهبود سیستم عصبی بدن کمک می‌کند. از این رو به افرادی که دچار افسردگی هستند، مصرف گوشت این پرنده توصیه می‌شود.

فواید گوشت بلدرچین
فواید گوشت بلدرچین

بیشتر بخوانید: برای احداث مزرعه پرورش بلدرچین باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تامین انرژی بدن

شکر یک ماده انرژی‌زا و مورد نیاز بدن است و از آنجایی که ویتامین B2 موجود در گوشت بلدرچین می‌تواند کربوهیدرات‌ها را به قند تبدیل کند و انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.

تسکین دهنده درد | فواید گوشت بلدرچین

یکی از دیگر از خواص گوشت بلدرچین این است که یک مسکن طبیعی ضد درد است. خوردن این گوشت به تسکین درد عضلات و مفاصل و همچنین بهبود دردهای ناشی از روماتیسم و سردرد کمک می‌کند.

تقویت عملکرد کلیه

مواد معدنی موجود در گوشت بلدرچین عملکرد کلیه‌های را بهبود می‌بخشد و به دفع مواد و سموم مضر، فلزات سنگین در بدن و حتی دفع سنگ کلیه کمک می‌کند. البته زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند سبب تشکیل سنگ کلیه و مشکلات کلیوی شود.

کاهش فشار خون

یکی از فواید گوشت بلدرچین کنترل فشار خون است. از آنجایی‌که این گوشت سدیم بسیار پایینی دارد، مصرف آن برای افرادی که فشار خون بالایی دارند، توصیه می‌شود.

جمع‌بندی فواید گوشت بلدرچین

در این مقاله به طور کامل به بیان مهمترین فواید گوشت بلدرچین پرداختیم. بنابراین اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم و ارگانیک هستید، مصرف گوشت بلدرچین را به عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب و دارای ارزش غذایی بالا را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید.

سوالات متداول

ویتامین های موجود در گوشت بلدرچین کدامند؟

ویتامین A ، B ، D و K

مواد مغذی های موجود در گوشت بلدرچین کدامند؟

پروتئین، فسفر، چربی، کلسیم، آهن و روی

آیا گوشت بلدرچین برای تقویت قوای جنسی مناسب است؟

بله. یکی از موادی که می‌تواند سبب تقویت قوای جنسی شود، گوشت بلدرچین است. از دیگر خواص گوشت بلدرچین می‌توان به افزایش انرژی، تقویت عضلات بدن و افزایش میزان باروری و تولید اسپرم اشاره کرد. بنابراین به افرادی که دچار ضعف میل جنسی و رابطه جنسی هستند، توصیه می‌شود که مصرف گوشت بلدرچین را جایگزین گوشت مرغ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *