جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین

قفس بلدرچین 4 طبقه

در زمان خرید قفس بلدرچین نکات مهمی وجود دارد که دانستن آن به شما کمک می‌کند بهترین قفس را برای این پرندگان تهیه کنید. بلدرچین پرنده‌ کوچک ولی زود بازدهی است که سود خوبی برای پرورش ‌دهنده به دنبال دارد. واقعیت این است که پرورش بلدرچین در قفس صنعتی استاندارد، سود بیشتری نسبت به پرورش آنها در بستر برای پرورش ‌دهنده به همراه دارد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که انتخاب قفس استاندارد و مناسب می‌‌تواند موجب پرورش بهتر بلدرچین و افزایش سوددهی آن برای پرورش دهنده شود. ما این مطلب را تهیه کردیم تا نکات مهم هنگام خریدن قفس بلدرچین باید به آن توجه کرد را به صورت کامل برای شما بیان کنیم پس همراه ما باشید.

اولین نکته مهم در خرید قفس بلدرچین: دانخوری مناسب

بلدرچین پرنده‌ای است که اگر تغذیه مناسبی داشته باشد سرعت رشد زیادی داشته و در سن ۴۵ روزگی به بلوغ رسیده و شروع به تخم ‌گذاری می‌کند. برای داشتن بلدرچین‌های سالم و کسب سود از آنها باید به تغذیه و دان مصرفی آنها توجه داشت.

علاوه بر اینکه دان بلدرچین‌ها باید مغذی و سالم باشد، لازم است که به صورت یکسان میان آنها توزیع شود. یعنی همه بلدرچین‌ها در طول روز به دان مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. برای این دسترسی باید از قفس‌هایی استفاده کرد که به صورت استاندارد ساخته و سیستم دان‌دهی بیرون از قفس داشته باشند. استفاده از قفس با سیستم دان‌دهی بیرونی باعث می‌شود که در تمام طول پرورش، بلدرچین‌ها به دانه بهداشتی تمیز و سالم دسترسی داشته باشند. پس اولین نکته‌ای که در زمان خرید قفس بلدرچین باید توجه کنید، داشتن دان‌خوری مناسب است به ‌طوری که دان به صورت یکپارچه میان تمامی بلدرچین‌ها پخش شود و کل طول قفس را پوشش دهد.

نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین
نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین

حتما بخوانید: مزایای استفاده از قفس‌ های صنعتی

داشتن آب‌خوری مناسب

میزان آبی که بلدرچین مصرف می‌کند اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که بلدرچین‌ها به آب زیادی نیاز دارند، لازم است که در تمام طول دوره پرورش، به آب تازه و سالم دسترسی داشته باشند. اهمیت مصرف آب در بلدرچین‌ها به حدی است که اگر ۱۴ گرم آب از بدن خود از دست دهند، دچار تلفات و مرگ و میر خواهند شد. عدم دسترسی بلدرچین‌ها به آب سالم با درجه دمای مناسب، در تخم‌گذاری آنها اختلال ایجاد می‌کند. پس لازم است که این پرنده‌ها در تمام طول روز حداقل به ۱۰۰ الی ۱۵۰ سی سی آب سالم و خنک دسترسی داشته باشند.

برای دسترسی داشتن به آب سالم و به دور از هرگونه آلودگی و میکروب در پرورش بلدرچین باید قفس صنعتی و استانداردی تهیه کرد که سیستم آب‌ خوری اتومات داشته باشد و بلدرچین‌ها در طول شبانه روز به آب سالم و خنک دسترسی داشته باشند.

وجود سینی فضولات

نکته مهم دیگری که در زمان خرید قفس بلدرچین باید به آن توجه کنید بهداشت محیط و تامین اکسیژن کافی برای آنهاست. بلدرچین هم مانند دیگر طیور فضولات تولید می‌‌کند و اگر این فضولات روی هم انباشت شوند، بوی نامطبوعی در محیط ایجاد می‌کنند. از طرف دیگر تنفس بلدرچین‌ها دی اکسید کربن ایجاد می‌کند و بسیار مهم است که فضولات به طور مداوم و روزانه تمیز تمیز شوند تا اکسیژن کافی برای بلدرچین‌ها تامین و از بروز بیماری‌های تنفسی در میان آنها جلوگیری شود. پس قفس باید سینی فضولات ضد زنگ داشته باشد. همچنین این سینی فضولات باید خارج از قفس قرار گرفته باشد تا شستن و استرلیزه کردن آن راحت باشد.

نکته مهم در خرید قفس بلدرچین: مهندسی صحیح

قفس بلدرچین باید مهندسی صحیحی داشته باشند یعنی به گونه‌ای ساخته شود که در زمان تخم‌ گذاری بلدرچین‌ها تخم‌ها به طور اتومات از قفس خارج و دور از دسترس آنها قرار بگیرند. این امر باعث می‌شود پرورش دهنده بلدرچین راحت‌تر بتواند تخم‌ها را جمع‌آوری کند. همچنین در این حالت دیگر بلدرچین‌ها دچاری بیماری کانیبالیسم نخواهد شد و ضرر و زیان پرورش‌ دهنده کاهش می‌یابد. بنابراین توجه به مهندسی صحیح قفس در هنگام خرید بسیار مهم است.

ابعاد مناسب

مزیت پرورش بلدرچین این است که در فضای کوچک هم امکان‌پذیر است. با وجود این بلدرچین برای رشد و زندگی باید فضای کافی داشته باشد تا دچار کانیبالیسم، استرس و یا بیماری‌های دیگری نشود. معمولا در یک فضای یک متر مربعی می‌توان ۱۵۰ عدد جوجه بلدرچین را نگهداری و پرورش داد. پس در زمان خرید قفس بلدرچین به ابعاد آن و تناسب آن با جوجه‌های خود توجه کنید

لانه مناسب از دیگر نکات مهم در خرید قفس بلدرچین

بلدرچین پرنده‌ای است که تاثیر پذیری زیادی از عوامل محیطی داشته و سریع دچار استرس می‌شود. از همین جهت در زمان خرید قفس باید توجه داشت که قفس از لانه مناسبی برخوردار باشد تا بلدرچین‌ها بتوانند در زمان احساس استرس و یا تخم‌ گذاری به آن پناه ببرند.

جنس قفس

بلدرچین‌ها در تمام طول دوره پرورش باید در داخل قفس زندگی کنند. به همین دلیل در زمان خرید قفس باید توجه کرد که قفس انتخاب شده از بهترین جنس ساخته شده باشد. قفسی جنس خوب دارد که مواد اولیه ساخت آن دوام زیادی داشته و در برابر رطوبت هم مقاومت بالایی داشته باشد و دچار زنگ ‌زدگی نشود.

به طور معمول بهترین جنس برای ساخت قفس بلدرچین که هم مقاومت بالا و هم طول عمر زیادی داشته باشد، مفتول گالوانیزه گرم است. قفس‌های ساخته شده از این جنس با انواع مناطق جغرافیایی سازگار بوده و مهم‌تر از همه این است که خرید آنها به لحاظ اقتصادی به صرفه است. در زمان خرید قفس به این نکته هم توجه داشته باشید که سطح آن صاف و صیقلی باشد تا بدن بلدرچین‌ها در تماس با آن دچار حساسیت یا زخم و بریدگی نشود. پس توجه به مواد اولیه در ساخت قفس بلدرچین از دیگر نکات مهم است.

نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین
نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین

حتما بخوانید: قفس مرغ تهران + [ خرید، فروش و قیمت قفس مرغ تهران ]

نکته مهم آخر در خرید قفس بلدرچین: قابلیت نصب آسان

از دیگر نکات مهمی که در زمان خرید قفس بلدرچین لازم است به آن توجه نمود آسان بودن نصب و مونتاژ قفس بلدرچین است. یک قفس استاندارد باید به ‌گونه‌ای ساخته شود که هرکسی بتواند آن را نصب و سرهم کند. همچنین باید توجه داشت که قفس خریداری شده قابلیت حمل و جابه‌جایی آسانی داشته باشد. برای اینکار هم لازم است به وزن قفسه و جنس آن و همچنین سادگی مونتاژ قطعات قفس توجه کنید.

سخن آخر در خرید قفس برای بلدرچین

پرورش بلدرچین کاری بسیار آسان است و از آنجایی که این پرنده کوچک است، می‌توان تعداد زیادی از آن را پرورش داد. اما برای پرورش این پرنده باید موارد متعددی را مورد توجه قرار داد که یکی از این موارد خرید قفس مناسب است. با در نظر گرفتن مواردی که در این متن آمد، می‌توانید بهترین قفس را انتخاب کنید.

سوالات متداول

اولین نکته مهم در خرید قفس بلدرچین کدام مورد است؟

دانخوری مناسب

مهمترین در خرید قفس بلدرچین چیست؟

مهندسی صحیح قفس

ساخت قفس بلدرچین به صرفه تر است یا خرید قفس بلدرچین؟

خرید قفس بلدرچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *