جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی

وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی

نیاز به مرغ و کمبود آن در بازار، امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. به همین دلیل جهاد کشاورزی برای تشویق کشاورزان و روستائیان و همچنین افزایش تولید مرغ بومی در کشور، طرح اعطای وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی را اجرا می‌کند. به این ترتیب هم اشتغال‌زایی می‌شود و هم جلوی مهاجرت روستائیان به شهرها گرفته می‌شود. کشاورزان و سایر متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام مراغداری، ابتدا برای ثبت‌نام وام مرغداری اقدام کنند. در ادامه راجع‌به شرایط دریافت وام مرغداری 1400 بیشتر توضیح می‌دهیم.

پرورش مرغ بومی چه مزایایی دارد؟

یکی از نیازهای اصلی انسان‌ها تامین منابع غذایی آن‌ها است و مشاغلی که با تامین منابع غذایی انسان سروکار دارند، از مهم‌ترین صنایع اقتصاد کشور هستند. برای مثال یکی از شغل‌های حیاتی، پرورش مرغ بومی است که سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه آن به متقاضیان وام مرغداری 1400 را اعطا می‌کند. پرورش مرغ یکی از شغل‌های سوددهی است که علاوه‌بر اشتغال‌زایی از مهاجرت روستاییان به شهرها ممانعت می‌کند. با دریافت وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی می‌توان به این صنعت پرسود وارد شد.

مراحل تاسیس مرغداری چیست؟

برای ورود به عرصه تولید مرغ بومی و دریافت وام مرغداری 1400،  ابتدا باید شرایط لازم برای دریافت این وام را کسب کنید. در مرحله اول باید یک زمین با حداقل مساحت 1000 متر برای پرورش مرغ بومی در خارج از شهر در نظر بگیرید. می‌توانید این زمین را بخرید و یا در ابتدا آن را اجاره کنید. زمینی که برای تاسیس یک واحد مرغداری انتخاب می‌کنید باید از نظر راه‌های ارتباطی، انشعابات برق، گاز و آب وضعیت مناسبی داشته باشد تا هزینه‌های تاسیس مرغداری خود را به حداقل برسانید.

همچنین این مکان باید ضوابط سازمان جاد کشاورزی را رعایت کند، یعنی از سایر واحدهای پرورش مرغ حداقل 2 کیلومتر فاصله داشته باشد، از نمازل مسکونی هم 2 تا 3 کیلومتر دور باشد، اطراف آن باید کاملا حصارکشی شود و همچنین باید سازمان‌های مرتبط دیگر اجازه فعالیت در این مکان را صادر کنند.

پس از انتخاب مکان مناسب برای تاسیس مرغداری، باید تمام تجهیزات لازم برای این کار را تهیه کنید. برای مثال سالن‌های مرغداری باید حداقل به دو یا سه هیتر بزرگ مجهز باشند. همچنین باید سیستم آب‌خوری و دان‌خوری مناسب برای مرغ‌ها در نظر گرفته شود. پس از انجام مراحل بالا و فراهم‌کردن شرایط مدنظر می‌توانید برای دریافت وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی اقدام کنید.

حداقل سرمایه لازم برای تاسیس مرغداری چقدر است؟

برای تاسیس مرغداری پرورش مرغ بومی باید یک سرمایه در گردش حداقل بین 150 تا 200 میلیون تومان هم داشته باشید. این سرمایه در گردش برای خریدن جوجه‌های اولیه، تهیه دان و خوراک مصرفی آن‌ها و همچنین سایر هزینه‌های جاری لازم است. به علاوه برای شروع به کار باید هزینه‌ای را صرف پرداخت حق‌الزحمه 4 تا 5 نفر نیروی انسانی کنید.

به طور کلی برای پرورش مرغ بومی به 600 الی 700 میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارید که تقریبا با سوددهی بالای این کار، هر دو ماه یک‌بار سرمایه شما برگشت خواهد کرد. برای پرورش مرغ بومی و احداث مرغداری، ابتدا باید از سازمان جهاد کشاورزی یک‌سری مجوزهای لازم را کسب کرد تا برای ثبت‌نام وام مرغداری به مشکلی برخورد نکنید. در ادامه به شرایط دریافت وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی اشاره می‌کنیم.

وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی
وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی

بیشتر بخوانید: مشکلات پرورش مرغ بومی

برای ثبت‌نام وام مرغداری چه شرایطی باید داشت؟

همان‌طور که گفتیم سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش تولید مرغ بومی، شرایطی را برای دریافت انواع وام جهاد کشاورزی ایجاد کرده‌است. تمامی متقاضیان می‌توانند با فراهم‌کردن شرایط زیر برای ثبت‌نام وام مرغداری اقدام کنند. برای دریافت وام مرغداری 1400 باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن مهارت کافی در زمینه پرورش مرغ و آشنایی با روش‌های پیشگیری از ضرر و زیان در این کار
  • داشتن یک مکان و زمین مناسب برای تاسیس مرغداری که مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی باشد
  • گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای و دریافت گواهینامه رسمی از این سازمان
  • کسب مجوزهای لازم برای تاسیس مرغداری از سازمان جهاد کشاورزی

البته لازم به توضیح است که برای ثبت‌نام وام مرغداری داشتن مجوزهای مدنظر الزامی نیست، اما دریافت آن‌ها از این سازمان روند دریافت وام را آسان‌تر می‌کند. سازمان جهاد کشاورزی پس از بررسی درخواست و شرایط شما برای بازرسی محل مدنظر کارشناسان خود را می‌فرستد. در نهایت با تایید مدارک و شرایط مبلغ وام مرغداری به حساب شما واریز خواهد شد.

مبلغ وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی چقدر است؟

مبلغ وام مرغداری که سازمان جهاد کشاورزی به متقاضیان اعطا می‌کند، حداقل 300 میلیون تومان است. همچنین در سال‌های اخیر دولت به منظور هدفمندتر کردن یارانه‌ها دو نوع وام دیگر به متقاضیان تاسیس واحدهای مرغداری اختصاص داده‌است. به این ترتیب متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام تامین سوخت و وام اصلاح مصرف آب و انرژی نیز ثبت‌نام کنند. سازمان جهاد کشاورزی پس از بررسی مدارک متقا          ضیان موظف است صرف چند روز مبلغ وام را به حساب آن‌ها واریز کند.

برای دریافت ثبت‌نام وام مرغداری به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای دریافت وام جهاد کشاورزی ابتدا باید به سامانه سیتا مراجعه کرده و در آن ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام و دادن اطلاعات مربوطه در این سامانه یک کمیسیون برای بررسی پرونده شما تشکیل می‌شود. اگر در این مرحله موفق به گرفتن تاییدهای مربوطه شوید، پس از گذشت مدتی مبلغ وام به حساب شما واریز خواهد شد. برای ثبت‌نام وام مرغداری باید مدارک زیر را جمع‌آوری کنید:

  • کپی کارت ملی
  • کپی از صفحات شناسنامه
  • کپی مدارک سازمان تحت حمایت
  • ارائه قبض تلفن منزل
  • ارائه کارت پایان خدمت برای متقاضیان آقا
  • ارائه تصویر مجوزهای محیط‌زیستی
  • ارائه تصویر توسعه
  • ارائه برگه درخواست کتبی
  • ارائه پروانه بهره‌برداری آب

البته لازم به توضیح است که مدارک گفته شده برای اشخاص حقیقی است. مدارک دریافت وام مرغداری 1400 برای اشخاص حقوقی با مدارک اشخاص حقیقی متفاوت است.

وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی
وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی

بیشتر بخوانید: طرح توجیهی پرورش مرغ بومی چیست؟ + [ توضیح کامل ]

جمع‌بندی وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی

صنعت پرورش مرغ یکی از صنایع پربازده در سالیان اخیر است که با توجه به نیاز مردم و بازار به تامین مرغ گوشتی اهمیت زیادی دارد. به این ترتیب سازمان جهاد کشاورزی به منظور سوق‌دادن کشاورزان به این صنعت، برای آن‌ها وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی در نظر گرفته است. کشاورزان می‌توانند برای بهرمندشدن از این وام‌ها اطلاعات خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند تا در اسرع وقت درخواست آن‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. امیدواریم این مطلب از سایت قفس بلدرچین مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

35 پاسخ

    1. سلام و احترام، براورد هزینه احتیاج به اطلاعات دقیق تری داره، لذا جهت مشاوره کاملا رایگان خواهشمندم با کارشناسان ما در ارتباط باشید
      سوالی بود در خدمتتون هستیم

  1. باسلام ازمهرماه ۱۳۹۷تا الان دنبال مجوزپرورش مرغ بومی
    هستم به قران نتوانستم کامل بگیرم هراستعلام گرفتم
    تااستعلام بعدی اولی باطل شده
    دو واحداپارتمان فروختم دومیلیاردضررکردم
    کاش اقدامی نکرده بودم

    1. سلام و احترام، لطفا قبل از هر اقدامی از کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید. در این صورت متحمل هزینه نمیشوید. برای مثال ممکن است محیط شما اصلا برای گرفتن مجوز مناسب نباشد و اگر مشاوره بگیرید قبل از هر اققدامی متوجه این موضوع خواهید شد. در عین حال ناامید نشود و پیگیر باشید انشاا… حل میشود.
      سوالی بود در خدمتتون هستیم

    1. سلام و احترام، فرمایش شما متین است اما یادتان باشد پیگیری همیشه معجزه میکند. بسیاری از دوستان فقط با پیگیری جواب گرفته اند.
      سوالی بود در خدمتتون هستیم

  2. یکبار گذرت به جهاد کشاورزی بیفته قید همه چیزرو میزنی اینا روشون نمیشه بگن مجوز نمیدیم اینقدر اذیتت میکنن که خودت بیخیال شی

  3. چطور با۳۰۰تومن سوله با جوجه ودان راه اندازی کنیم همش مردم رو می‌پیچونداگر راس میگن بیشتر بدن تا ماهم بتونیم شغل ایجاد کنیم از دستمان هم ور میاد مهندس مرغداری ام خودم هستم ولی پولشو ندارم که برای خودم سالن بسازم

      1. کاش میشدواسه نگهداری وپرورش مرع به خانه های روستایی که متراژصدوپنجاه مترهست هم وام میدادن درحدنگهداری دویست یاسیصدقطعه مرع

  4. بابا روی حرف های جهاد حساب بازنکنید بدبخت وناامید میشید جهادکشاورزی آشنا می خواد آشنا نداشته باشی آب درهونگ کوبیدنه مثال متن بالا اشتباهه اگه زمینی دو کیلومتر با محل مسکونی فاصله داشته باشه اداره آبیاری به هیچ وجه انشعاب آب از لوله مادر نمیده اداره آب های روستایی به هیچ عنوان مجوز حفر چاه نمیده میان پرمیکنن چاه رو چندین سال هم آب چشمه ها خشک شده ویا می گوین چشمه مطلق به زمین باشه نه به زمین دیگه من یک سال دویدم عمرم رو حدر کردم اولین سوال از احداث کننده در جهاد این است آیا آب داری

  5. سلام من فردی دراستان کردستان شهرستان دهگلان روستای بلدستیفردی درزمینه پرورش مرغ حرفه ای وجاومکان مناسب مرغ بومی رادارا می باشم خواهشا شمابه ماکمک کنید که بتونیم دراین کاربردی موفق برای کشورمان باشیمباتشکر…

  6. باید پارتی داشته باشی که بری وام بگیری به خدا من نتونستم حتی وام ازدواج هم بگیرم بایددوتا کارمند میاوردم هر کارمند باید اون موقع ده میلیون میدادم برای من سی تمام میماند حالا شش تمان ته حساب ماند یعنی کاری میکردم که فقط قصد پرداخت کنی تو این مملکت هرکس زودتر بمیره شانس آورده همین

  7. کار مرغداری صنعتی به کجا کشیده شد؟می خواهند همین کار را با مرغ بومی بکنند.لذا صنعتی کردن مرغ بومی یعنی بدبخت کردن روستایی.
    طبق بررسی من هر خانواده روستایی در باغ و حیاط خود۱۶ مرغ بومی نگه دارد صنعت مرغ تخمگذار را می شود در کشور جمع کرد!!!
    و اگر ۵۰ تا نگه دارد صنعت مرغ گوشتی را هم می شود جمع کرد و خودکفا شد!!بدون نیاز به سویا و ذرت.چگونه با آزاد چریدن مرغ در باغ و نصف غذا دادن آن هم گندم و جو خرد شده و…
    البته باید حواستان به روباه و سگ در روز و سمور در شب باشد تا آسیب به مرغان نزنند.

  8. سعی کنید مثل من مشغول بشید . روزی صدتا تخم مرغ میفروشم. روزی هم سه کیلو کود مرغی تولیدمیشه .دیگه چی میخان‌ ازاین بهد تر. خدا کمک کنه می‌خوام جوجه کشی کنم سال بعدروزی دویست تا تخم مرغ تولیدکنم. تولید بیشتر پول داری بیشتر. رفاه بیشتر. فقط خدابایدکمک کنه. وگرنه ضررمیکنم. چون یه با انجام داده بودم ضررکردم. ولی الان راحت دارم تولیدمیکنم و سودابه هم روستایی هایمون میرسونم. . گوشت گرون شده ولی کم میخرم. مرغ خودم دارم. تخم مرغ دارم. به باغ دارها کود مرغی میدم به جاش علف و یونجه میگیرم .کمک کارهست‌ .

  9. کلا دروغ میگن. فقط جهاد میری. برای پروانه تا مجوزهای دیگر پول پیاده میکنن مثل اینکه بودجه کم آوردن ازاین راه سر مردم کلاه میزارن تا مردم رو بدون.

  10. آخه با سیصد میلیون تومان چیکار میشه کرد حتی پول جوجشونم نمیشه بخایی سوله بزنی می‌دونی چند در میاد حالا پول اون زمین که می‌خری بجای خود هزینه گاز کشی برق وآب هم که سرسام آوره از طرفیم که دولت یارانه نهادهای دامی رو هم برداشته

  11. آخه با سیصد میلیون تومان چیکار میشه کرد حتی پول جوجشونم نمیشه بخایی سوله بزنی می‌دونی چند در میاد حالا پول اون زمین که می‌خری بجای خود هزینه گاز کشی برق وآب هم که سرسام آوره از طرفیم که دولت یارانه نهادهای دامی رو هم برداشته

  12. دولت قصدحمایت ازروستایی راندارد بااین طرحها دو هدف رادنبال میکند اول فریب افکار عمومی ودوم زمینگیر کردن روستائیان بابدهکاری به بانک‌ها.من که یک عمر درروستا دامداری کردم وبه اندازه مصرف پنج خانوار خودم تولید مرغ بومی داشتم روز هزاربار غلط کردم میگم.

    1. یک کلام ۳۵۰میلیون هزینه ی برق من شده
      ۳تیربرق زدم بایک ترانس۲۵ وکلیداولیه وکنتور
      هزینه ی گاز ۲۵۰میلیون
      هزینه ی اب ۲۰۰میلیون
      ساختمان ووسایل یک میلیاردونیم
      زمین ۵۰۰میلیون
      هزینه ی کل مکان پرورش ۳هزارمرغ بومی

      1. سلام و احترام، بهتر است از فضایی استفاده شود که شرایط اولیه را دارد. برای مثال شما اگر ملکی را اجاره میکردید برای دوره اول و نتیجه میگرفتید بهتر از این بود که این مقدار هزینه کنید. در هر صورت ارزش فعلی ملک شما با امتیازاتی که گرفته اید چندین برابر شده است پس نباید این مورد را فراموش کنید.
        سوالی بود در خدمتتون هستیم

  13. کار خوبی است اما خریدن مرغ و تخم مرغ بومی زمانی انجام میگیرد که اقتصاد جامعه خراب نباشد مردم امروز همین مرغهای سفید برفی هم نمیخرن اما دولت بجای این کار به هر روستایی میتواند ۵۰ میلیون تومن وام بدهد تا در حیاط خانه خود پرورش دهند و خود دولت هم نظارت کرده و خریدار شود و الا در حد گسترده بازاریابی مشکل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *