جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پرسودترین شاخه پرورش پرندگان کدام است؟

پرسودترین شاخه پرورش پرندگان کدام است؟

حتماً تا کنون به فکر پرورش پرندگان و کسب سود از آنها افتاده‌اید، اما کدام پرنده برای شروع کار به‌صرفه است و کدام به ما سود بیشتری خواهد داد؟ پرسودترین شاخه پرورش پرندگان چیست؟ اگر به دنبال پاسخ به این سؤالات هستید، پس با ما همراه شوید تا به شما در این زمینه کمک کنیم. شاخه پرورش پرندگان بسیار وسیع و متنوع است و انتخاب هرکدام برای افراد مبتدی سختی‌هایی را به همراه دارد. پرورش پرندگانی مانند: قرقاول، کبک، بلدرچین، بوقلمون، شترمرغ و مرغ در میان دیگر پرندگان رایج‌تر است. در حقیقت هدف از پرورش هرکدام از این پرندگان ممکن است تهیه تخم خوراکی، گوشت، تولید نطفه، تولید جوجه یک‌روزه و… باشد. باید توجه داشته باشید که پرنده‌ی مناسب برای کسب‌وکار خود را انتخاب کنید.

پرورش کدام پرنده به‌صرفه است؟| پرسودترین شاخه پرورش پرندگان

شاید اگر مرغداران می‌فهمیدند که درآمد آنها در سایر شاخه‌های پرورش پرنده چقدر ممکن است بالاتر باشد،  این شاخه را به عنوان پرنده‌ی مناسب برای کسب‌وکار خود انتخاب نمی‌کردند. از پرسودترین شاخه پرورش پرندگان، می‌توان به پرندگانی نظیر: پرورش کبک و تولید تخم خوراکی از آن، پرورش شتر مرغ، بلدرچین و بوقلمون اشاره کرد.

پرورش شتر مرغ

این پرنده در میان پرندگان از بیشترین مقاومت در برابر عوامل خارجی مانند بیماری برخوردار است و به دلیل بزرگی و سرو صدا ضد سرقت است و هزینه پرورش آن به مراتب کمتر از سایر طیور است. رشد سریع آن باعث شده تا بعد از سن ده سالگی قابل مصرف باشد. گوشت این پرنده امروزه میان افراد محبوب‌تر از قبل شده و علت آن هم پی بردن به خواص، کلسترول کم و ویتامین های فراوان این پرنده است؛ بنابراین بازار فروش بسیار مناسبی دارد. شتر مرغ می‌تواند در بهار یک روز در مین در حدود 21 تخم بگذارد. غذای این پرنده می‌تواند از یونجه، علف، دانه و سایر مواد غذایی از این قبیل تهیه شود. همچنین برای شروع کار دقت داشته باشید که اخذ مجوزها بسیار ضروری است. از این پرنده پر سود میتوان در تولید روغن نیز استفاده کرد.

پرورش 40 جوجه از این پرنده در سال موجب کسب حدود 200 میلیون سود و 60 میلیون سود خالص خواهد شد. البته این رقم از سال‌های بعد افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

پرسودترین شاخه پرورش پرندگان
پرسودترین شاخه پرورش پرندگان

پرورش بلدرچین

از مزیت‌های پرورش این پرنده کوچک می‌توان به مقاومت بالا در بیماری و پرداخت هزینه کم برای واکسیناسیون و بهداشت، امکان پرورش آن حتی در سالن‌های کوچک و سنتی با تعداد کم، سرعت بازگشت سرمایه بالا و تغذیه به مقدار کم و تولید قابل‌توجهی گوشت و تخم بلدرچین اشاره کرد.

پرسودترین شاخه پرورش پرندگان
پرسودترین شاخه پرورش پرندگان

حتما بخوانید: مینی سالن پرورش بلدرچین + [ تجهیزات مورد نیاز ]

پرورش بوقلمون | پرسودترین شاخه پرورش پرندگان

بر اساس آمار به‌روز، مصرف گوشت بوقلمون در سفره‌های ایرانی رو به افزایش است و طعم این پرنده مطابق ذائقه و سلیقه اکثر ایرانیان است. پرورش بوقلمون از جمله پرسودترین شاخه پرورش پرندگان است که در ازای مصرف مقدار کمی غذا، گوشت فراوانی می‌توان از آن دریافت کرد و مدت پرورش این پرنده در حدود 6 ماه است. روش پرورش بوقلمون بسیار به پرورش مرغ شباهت دارد ولی قیمت آن به دلیل خواص بالاتر، بیشتر است. درصورتی‌که پرورش این پرنده با برنامه‌ریزی انجام شود، در روزهای خاص مانند شب عید، سوددهی بالایی دارد.

پرسودترین شاخه پرورش پرندگان
پرسودترین شاخه پرورش پرندگان

حتما بخوانید: چیزهایی که باید درباره پرورش بوقلمون گوشتی بدانید

نکات مهم در انتخاب پرسودترین شاخه پرورش پرندگان

نکات مهم در انتخاب پرسودترین شاخه پرورش پرندگان را در ادامه بخوانید.

میزان تولید پرنده و تقاضای پرورش آن

مطمئناً هر شاخه‌ای در پرورش پرندگان و کسب سود از آنها به دنبال یک تقاضا شکل‌گرفته است. اولین قدم برای شروع کار بررسی قیمت پرندگان نسبت به تقاضای آنها و تولید آنها است. برای مثال اگر به دو یا چند شاخه پرورش علاقه‌مندید باید شاخه‌ای را در نظر بگیرید که تقاضای بیشتری برای آن وجود دارد. در این صورت پس از خرید حدود هزار پرنده و صبر و حوصله فراوان و همچنین کسب اطلاعات کامل از نحوه پرورش آنها می‌توانید در کار خود پیشرفت چشمگیری داشته باشید. پس از تلاش بسیار و پیشرفت اکنون زمان آن فرامی‌رسد که برند شما در بازار مطرح شده و درآمد بالایی به دست آورید و مشتریان شما را به‌عنوان یک پرورش‌دهنده پرنده معروف بشناسند.

شرایط محلی و آب هوایی

هنگام راه‌اندازی کار پرورش پرندگان باید به شرایط آب هوایی محل زندگی خود دقت کنید. زیرا انتخاب پرنده جهت پرورش، به موقعیت جغرافیایی نیز وابسته است، برای مثال پرورش در اصفهان بسیار مناسب است. اما پرورش همین پرنده در مناطق شرجی مانند مازندران اصلاً خوب نیست. این‌کار در دست یابی به پرسودترین شاخه پرورش پرندگان منطقه موثر است. همچنین موقعیت و مسافت محل موردنظر برای پرورش باید جادار و مناسب انتخاب شود.

بازار فروش محصول تولیدی | پرسودترین شاخه پرورش پرندگان

سلیقه اقوام و مناطق مختلف در مصرف پرنده و تخم آن و حتی نگهداری آن به صورت زینتی باهم متفاوت است و شما باید سلیقه افرادی که قصد فروش به آنها را دارید در نظر بگیرید.

کسب مهارت بازاریابی و فنون پرورش

باید اشاره کرد تقریباً هیچ شاخه پرورشی در دنیا وجود ندارد که کم سود باشد و موجب ضرر و زیان فرد شود، مگر اینکه او دانش کافی در این زمینه و مهارت بازاریابی و تکنیک‌های پرورشی را کسب نکرده باشد. بنابراین اگر از عوامل خارجی صرف‌نظر کنیم، این شما هستید که کارتان را مدیریت و کنترل می‌کنید و به تقویت آن می‌پردازید. البته باید افزود، حتی عوامل بیرونی مانند بیماری‌ها را می‌توان کنترل و مهار کرد و تنها نیاز به کمی دقت و ظرافت در کار است. هرگز در کار پرورش پرندگان از شاخه‌های به شاخه دیگر نروید، برای مثال تغییر مسیر از پرورش پرندگان زینتی به تولید تخم‌مرغ محلی سبب شکست و باخت حتمی شما خواهد شد.

بررسی پرسودترین شاخه پرورش پرندگان باتوجه‌به میزان سرمایه

مقدار سرمایه‌ای که شما دارید، می‌تواند شاخه مناسب شما را تعیین کند، زیرا حجم سرمایه‌ای که در برخی شاخه‌های پرورش پرندگان نیاز است بسیار بالا است. به طور مثال در سال 99 با بودجه بیست میلیون تومان می‌توانستید یک واحد 2000 تایی از بلدرچین و تولید تخم از آن را راه‌اندازی کنید. اما با همین سرمایه کمتر از 60 عدد بوقلمون قابل پرورش بود. پس حتماً قبل از انتخاب شاخه موردنظر خود، سرمایه خود را بررسی کنید.

درنظرگرفتن علاقه و توانایی | پرسودترین شاخه پرورش پرندگان

پس از آنکه سرمایه خود را سنجیدید، بهتر است تا بر اساس علاقه‌ی خود و توانمندی در پرورش نوع پرنده، اقدام به خرید نمایید. توصیه می‌شود تا ابتدا تعداد بسیار کمی از پرنده موردنظر خریداری کنید و اگر طی چند ماه موفق به پرورش اصولی آنها شدید، می‌توانید اقدام به خرید تعداد بیشتر کنید. همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین اصول در انتخاب و خرید علاقه است، پس قبل از فکرکردن به پرسودترین شاخه پرورش پرندگان به این نکته توجه داشته باشید.

سوالات متداول

پرورش کدام پرنده به‌صرفه است؟

شاید اگر مرغداران می‌فهمیدند که درآمد آنها در سایر شاخه‌های پرورش پرنده چقدر ممکن است بالاتر باشد، این شاخه را به عنوان پرنده‌ی مناسب برای کسب‌وکار خود انتخاب نمی‌کردند. از پرسودترین شاخه پرورش پرندگان، می‌توان به پرندگانی نظیر: پرورش کبک و تولید تخم خوراکی از آن، پرورش شتر مرغ، بلدرچین و بوقلمون اشاره کرد.

مزایای پرورش شتر مرغ چیست؟

این پرنده در میان پرندگان از بیشترین مقاومت در برابر عوامل خارجی مانند بیماری برخوردار است و به دلیل بزرگی و سرو صدا ضد سرقت است و هزینه پرورش آن به مراتب کمتر از سایر طیور است. رشد سریع آن باعث شده تا بعد از سن ده سالگی قابل مصرف باشد. گوشت این پرنده امروزه میان افراد محبوب‌تر از قبل شده و علت آن هم پی بردن به خواص، کلسترول کم و ویتامین های فراوان این پرنده است؛ بنابراین بازار فروش بسیار مناسبی دارد. شتر مرغ می‌تواند در بهار یک روز در مین در حدود 21 تخم بگذارد. غذای این پرنده می‌تواند از یونجه، علف، دانه و سایر مواد غذایی از این قبیل تهیه شود. همچنین برای شروع کار دقت داشته باشید که اخذ مجوزها بسیار ضروری است. از این پرنده پر سود میتوان در تولید روغن نیز استفاده کرد. پرورش 40 جوجه از این پرنده در سال موجب کسب حدود 200 میلیون سود و 60 میلیون سود خالص خواهد شد. البته این رقم از سال‌های بعد افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

مزایای پرورش بلدرچین چیست؟

از مزیت‌های پرورش این پرنده کوچک می‌توان به مقاومت بالا در بیماری و پرداخت هزینه کم برای واکسیناسیون و بهداشت، امکان پرورش آن حتی در سالن‌های کوچک و سنتی با تعداد کم، سرعت بازگشت سرمایه بالا و تغذیه به مقدار کم و تولید قابل‌توجهی گوشت و تخم بلدرچین اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *