جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پرورش بلدرچین یا قارچ + [ کدام پولسازتر است ؟ ]

پرورش بلدرچین یا قارچ

همان‌طور که می‌دانید اخیراً در کشور ایران کسب‌وکارهای پرسود و راحت فراوانی توسعه پیدا کرده است و اغلب افراد با داشتن مقداری سرمایه اندک قادرند تا یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنند. پرورش بلدرچین یا قارچ نیز از جمله کسب‌وکارهای پرطرف‌دار است، اما افراد هنگام انتخاب یکی از این دو کسب‌وکار پرسود بر سر دوراهی قرار می‌گیرند و نمی‌دانند که کدام پول‌سازتر و راحت‌تر است. جهت پرورش قارچ و بلدرچین، به سرمایه کمی نیاز دارید و می‌توانید کار خود را از یک فضای کوچک شروع کنید. در ادامه مقاله قصد داریم تا شما را با این دو کسب‌وکار آشنا کنیم و به مقایسه آنها بپردازیم.

آشنایی با پرورش بلدرچین

در طول ده سال اخیر پرورش تخم و گوشت بلدرچین در کشور ایران رونق گرفته است و افراد زیادی تمایل به کسب سود از این راه دارند. پرورش این پرنده نسبت به سایر پرندگان راحت‌تر است و حاشیه سود و مدت بازگشت سرمایه در آن بسیار مناسب است. بنابراین افرادی که قصد دارند تا در کمترین زمان ممکن به سودی خوبی دست یابند، بهتر است از این گزینه استفاده کنند.

پرورش‌دهندگان بلدرچین می‌توانند از گوشت یا تخم این پرنده بسته به نژاد آن استفاده کنند. تمام محصولاتی که از بلدرچین تولید می‌شود، قیمت بسیار خوبی در بازار فروش دارد و پرفروش نیز هست. بازار پرتقاضا از مزیت‌های پرورش بلدرچین است، همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی بدون آنکه آموزش ببینند و یا تجربه کافی در این زمینه داشته باشند، وارد این بازار شوند، اما بد نیست پیش از شروع هر کسب‌وکاری کمی درباره آن مطالعه کرد و اطلاعات لازم و کافی در آن زمینه را به دست آورد. پس از کسب اطلاعات کافی از پرورش بلدرچین یا قارچ می‌توان از این محصولات سود خوبی به دست آورد. به‌منظور پرورش بلدرچین هر فردی نیازمند یک محل برای راه‌اندازی و پرورش است، این فضا می‌تواند انباری یا زیرزمین خانه شما باشد و یا با محل مناسب دیگری تأمین شود. توجه داشته باشید که برخی نکات مثل دمای مناسب، رعایت بهداشت و تهویه اصولی محیط در حین پرورش بلدرچین و قارچ مهم است.

پرورش بلدرچین یا قارچ
پرورش بلدرچین یا قارچ

حتما بخوانید: مقایسه پرورش بلدرچین با مرغ

مزایای پرورش بلدرچین

در هر حرفه‌ای که وارد شوید، آن حرفه مزیت‌های خاص خود را دارد، اما پرورش بلدرچین یکی از پول‌سازترین و پرسودترین کسب‌وکارهای نوپا و خانگی است که حتی در یک فضای محدود و کوچک هم قابل راه‌اندازی است. با کمترین هزینه بلدرچین‌های خود را پرورش دهید و با بهترین و مناسب‌ترین قیمت گوشت یا تخم آن‌ها را به فروش برسانید.

پرورش بلدرچین یا قارچ: سرعت تولیدمثل و رشد بالا

از اصلی‌ترین فاکتورهای پرورش هر پرنده سرعت تولیدمثل و رشد آن است. هرچه این مدت‌زمان کمتر و کوتاه‌تر شود، به‌مراتب برای پرورش‌دهنده بهتر است. اصلی‌ترین دلیل بالا بودن قیمت گوشت قرمز دوره طولانی تولیدمثل و رشد گوسفند یا گاو است.

خوشبختانه این موضوع در پرورش بلدرچین مسئله‌ساز نیست و این پرنده از سرعت رشد بسیار بالایی برخوردار است. بلدرچین در 42 روز به بلوغ رسیده و دوره بازگشت سرمایه آن در کمتر از شش هفته خواهد بود.

بازه زمانی کوتاه جوجه‌گیری

از دیگر مزیت‌های پرورش این پرنده بازه زمانی کوتاه جوجه‌گیری از آن‌ها است. جوجه‌های بلدرچین طی 17 الی 18 روز از تخم خارج شده و همین سبب می‌شود تا پرورش‌دهندگان بتوانند تعداد بیشتری جوجه در بازه زمانی کوتاه پرورش دهند.

تراکم بالای پرورش

برای شروع این کسب‌وکار می‌توان از قفس‌هایی با طول یک متر و عرض 62 سانتی‌متر، 33 عدد استفاده کرد.

پرورش بلدرچین یا قارچ| آشنایی با پرورش قارچ

در ادامه مقاله پرورش بلدرچین یا قارچ باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که در کنار پرورش بلدرچین، پرورش قارچ نیز سالیان دراز است که در ایران انجام می‌شود. حدود ده سال است که این حرفه در کشور رونق گرفته و تا قبل از آن معمولاً شرکت‌های بزرگ صنعتی مشغول پرورش قارچ بودند.

قارچ یکی از محصولات پرکاربرد و پرمصرف است که بازار بسیار پرتقاضایی دارد. چنانچه در زمینه پرورش قارچ از طریق اصولی و درست وارد شوید و نکات لازم را نیز کسب نموده باشید، ممکن است در سال‌های اولیه سود بسیار خوبی به دست آورید.

پرورش قارچ هم مانند بلدرچین نیازمند سرمایه اولیه زیادی نیست و با هر میزان سرمایه‌ای می‌توان این کسب‌وکار را راه‌اندازی کرد. به‌منظور فروش قارچ می‌توان از صفحات مجازی یا فروشگاه‌های اینترنتی و بازار حضوری استفاده کرد. فروش نهایی شما بستگی به کیفیت محصول تولید شده شما نیز دارد. بر اساس هزینه اولیه پایین و ریسک کم در سرمایه‌گذاری، پرورش قارچ به یکی از کسب‌وکارهای پرسود تبدلی شده است، اما بااین‌وجود از نظر سوددهی شاید به گردپای پرورش بلدرچین نرسد!

مزایای پرورش قارچ

پرورش قارچ مزایای بی‌شماری دارد، امکان پرورش قارچ در فضاهای کوچک، برخلاف دیگر سبزی‌ها، بازدهی سریع آن، طی 35 روز و کاشت آن با کمترین هزینه حتی با هزار تومان در یک پلاستیک فریزر سبب شده تا پرورش قارچ طرف‌داران زیادی داشته باشد.

پرورش بلدرچین یا قارچ
پرورش بلدرچین یا قارچ

حتما بخوانید: پرورش بلدرچین در شهر یا روستا

پرورش بلدرچین یا قارچ؛ کدام سود بیشتری دارند؟

پرورش بلدرچین یا قارچ باوجودآنکه هرکدام از مزیت‌های خاصی برخوردارند، اما هنگامی که افراد بین دوراهی انتخاب یکی از این دو کسب‌وکار قرار می‌گیرند، توصیه ما پرورش بلدرچین خواهد بود. سودسازی بلدرچین نسبت به پرورش قارچ بسیار بیشتر است.

سود یک کسب‌وکار با شرایط و میزان سرمایه اولیه آن رابطه مستقیمی دارد، با هزینه‌ای در حدود 160 میلیون تومان می‌توان به‌صورت ماهیانه حدود 21 میلیون تومان در پرورش بلدرچین سود کسب کرد. این میزان سود در ماه‌های آتی افزایش چشم‌گیری خواهد یافت. سود پرورش قارچ نسبت به سود بلدرچین کم‌تر بوده و با هزینه‌ای در حدود 10 میلیون تومان می‌توان ماهیانه 1.5 میلیون تومان در ماه سود به دست آورد.

با توضیحات داده شده در می‌یابیم که انتخاب بین پرورش بلدرچین و قارچ، سخت نیست و کافی تا انتظارات خود را از کسب‌وکارتان مشخص کنید. اگرچه پرورش قارچ نیازمند سرمایه اولیه کمی نسبت به بلدرچین است، اما سود پایین‌تری هم دارد و از طرفی پرورش بلدرچین آسان‌تر و سریع‌تر است. با پرورش اصولی و درست بلدرچین می‌توان بعد از چند سال یک کسب‌وکار حرفه‌ای را برای خود تأسیس کرد و سود بیشتری به دست آورد. سرعت پیشرفت در پرورش این پرنده به‌مراتب بیشتر از پرورش قارچ است.

سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله خواندید، میان انتخاب بین پرورش بلدرچین یا قارچ، بلدرچین شما را زودتر و بهتر به نتیجه خواهد رساند. شما می‌توانید برای شروع کار و تهیه تجهیزات موردنیاز در این زمینه از متخصصان و مشاوران مجرب وب‌سایت ما راهنمایی بگیرید. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، ممنونیم.

سوالات متداول

پرورش بلدرچین یا قارچ؛ کدام سود بیشتری دارند؟

توصیه ما پرورش بلدرچین خواهد بود. سودسازی بلدرچین نسبت به پرورش قارچ بسیار بیشتر است.

مزایای پرورش قارچ چیست؟

پرورش قارچ مزایای بی‌شماری دارد، امکان پرورش قارچ در فضاهای کوچک، برخلاف دیگر سبزی‌ها، بازدهی سریع آن، طی 35 روز و کاشت آن با کمترین هزینه حتی با هزار تومان در یک پلاستیک فریزر سبب شده تا پرورش قارچ طرف‌داران زیادی داشته باشد.

مزایای پرورش بلدرچین چیست؟

سرعت تکثیر بالا، هزینه کم، رشد زود

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *